V nadaljevanju so opisani postopki kako ravnati v primeru, ko pride do nekega nepredvidenega dogodka.
Naročilo je ostalo v statusu »Poslano«, kaj preverim?
- | preveri se preko IrmFixWeb vmesnika ali je bilo naročilo poslano preko FIX; |
- | preverite povezavo in LOG datoteko IrmFixServer z LJSE (največkrat je to težava); |
- | preverite JBoss LOG; |
- | v kolikor se ne razreši situacije (tudi z restartom JBoss in IrmFixServer) se pošlje oba zgornja LOG-a na IRM; |
Posel se je sklenil na JTraderju vendar, ga ni v IBI Mastru?
- | preverite ali je preko Web vmesnika (v Browse Requests) pod »Fix Log« ali je prišel posel; |
- | request ID v Web vmesniku je na Cli. Ord. ID pri Naročilu v maski »Naročila« |
- | kako vem katero izmed spodnjih sporočil je Posel? Vsak posel ima ExecType (150) = 'F', medtem, ko povratno sporočilo o novem naročilu ima ExecType (150) = 'F'. |
- | če vidite, da je posel prišel in se ni zgeneriral v NRC je za to možnih več problemov: |
a. | v primeru dolžniških VP morate imeti polno vrednost (nominalo) v tabeli FIXSECLIST za datum katerega ste prejeli posel oz. to se v IBI-ju preveri pod Vrste-Pregled tržnih vrednosti |
b. | preverite, da papir ni v VOLA, v tem primeru FIX pošlje posel šele, ko se sprosti prekinitvena avkcija |
Stornirali ali spremenili smo posel na JTraderju, kakšen je postopek?
- | V primeru stornacije posla je potrebno v IBI Mastru ta postopek izvesti ročno; torej tudi v IBI Mastru ga je potrebno ročno stornirati/zbrisati. |
- | Vsi stornirani posli se preko Importa ne uvažajo oz. se ob uvozu prečrtajo in se ne generirajo. |
- | V kolikor se naredi sprememba posla - ta je možna, če se zamenja KDD številka ali tip računa – je postopek sledeč: |
a. | Spremenimo KDD številko |
Če smo sklenili posel za napačen KDD račun in ga popravimo v JTraderju, je potrebno v IBI Mastru takšen posel ročno pobrisati preden konec dneva uvažamo spremenjen posel. V nasprotnem primeru IBI ne bo zgeneriral novega posla
b. | Spremenimo tip računa |
Če smo sklenili posel na račun A, namesto na P in je na pravi KDD številki ni potrebno v IBI Mastru spreminjati ničesar. IBI ne hrani tipa računa za katerega je bil sklenjen posel.
Povezava s FIX strežnikom je padla in je ni možno vzpostaviti nazaj?
- | v tem primeru se poslovanje nadaljuje ročno preko vnosa v IBI Master (ne potrdimo prenosa na Xetro) in nato še vnosom v JTrader; |
- | paziti je potrebno, da v Text polje v JTraderju vnašamo veljavne KDD številke (pazite, da za skrbniške račune v polje Text dodate črko »U«); |
- | konec dneva je možen ročen import datoteke in generiranje poslov; |
- | četudi imate del FIX poslov že na KDD računov, del ste jih pa naredili na JTraderju, ker FIX ni deloval, se bodo z uvozom proviz.bts datoteke uvozili le manjkajoči posli. |
Ob kliku na potrditev naročila dobim spodnjo napako »Seja TRD.... ni aktivna«, kaj storim?
Implementiran je sistem, ki preverja ali smo logirani na Xetro, v kolikor nismo dobimo spodnjo opozorilo. V tem primeru se ne nabira časovna vrsta v FIX modulu (novost!). Ko je napaka odpravljena se vsa ta naročila poklika in ponovno pošlje na Xetro. Naročilo v takšnem primeru ostane s statusom ODPRTO zavedeno le v IBI Mastru. Vzrok za napako »Seja.. ni aktivna« je največkrat posledica nepovezanega IrmFixServerja na LJSE; torej je potrebno preveriti LOG od IrmFixServerja in ga po potrebi restartat.
AKCIJA: tehnolog mora preveriti:
1. | Ali deluje povezava z IrmFixServer, preko CMD loga |
2. | Log od JBossa, ali so napake. |
3. | Restart IrmFixServerja |
4. | Preveriti po točki 4 (testni request) |
Za preklop na drugi FIX sistem (v kolikor bo to nujno) je potrebno spremeniti stunnel.conf datoteke, in sicer vpišemo novi FIX IP pod »connect« ter restart-amo Stunnel.exe, ki ga lahko damo kot service.
[fix_tr]
accept = 6789
connect = 193.109.227.185:5003
[fix_md]
accept = 5678
connect = 193.109.227.185:5004
Preko FIX-a sem dobil posel za dolžniške VP, vendar brez obresti, kaj storiti?
Preveri se, ali je bil narejen dnevni IMPORT-Obresti, v katerem je ustrezna dnevna vrednost za dolžniški VP.
Ali je možno preko FIX-a narediti spremembo v IBI Mastru?
Da je možno. Vendar je potrebno paziti, da ko delamo spremembo se vmes ne sklene posel na staro spremenjeno naročilo. V tem primeru bomo na trg poslali napačno informacijo (količino). Svetuje se, da se v teh primerih preveri v JTraderju pred samo oddajo spremembe, če se je za naše spremenjeno naročilo morda sklenil nov posel.
Ali je možno preko FIX-a oddajati in spreminjati naročilo s preudarkom?
Da, naročilo se oddaja na FIX kot omejeno naročilo. Spreminjati je možno ceno s preudarkom, takšno naročilo pride na Xetro kot spremenjeno naročilo v IBI Mastru pa ostaja enako naročilo. Preudarek se naredi tako, da se klikne na isto naročilo in vpišemo novo ceno s preudarkom, ne smemo klikniti »Sprememba«, ker potem nastane novo naročilo, kar ni ustrezno.
V revizijski sledi se zabeleži spremenjena cena s preudarkom.
Ali je možno preko FIX-a oddajati in spreminjati naročila za skupni račun ali sodne izvršbe?
Da, je možno, vendar v tem primeru bo FIX dostavil posle v vmesno IMPORT-POSLI tabelo, vidna bo pa delna realizacija naročila (vendar samo v primeru, če ne delamo sprememb), če delamo oddaje preko ekrana »Naročilo« (NRC). V primeru, da naredimo sedaj spremembo naročilo IBI ne beleži verige sprememb in povratna informacija realiziranega posla ne bo vidna v ekranu »Naročilo«. Torej sprememba delno izvršenega naročila za skupni račun ne prinese nazaj pravilnega stanja o realizirani zalogi. Prav tako dela samo prva sprememba delno izvršenega naročila za skupni račun, pri drugi spremembi se izgub link.
*V novi verziji že popravljeno (IBI 3.7.495)
Kako se priklopiti na produkcijski sekundarni LJSE FIX strežnik?
V primeru, da pade povezava na primarnem LJSE FIX strežniku je potrebno IrmFixServer ustaviti. V stunnel.conf nastavimo sekundarni IP in nato:
- restartamo stunnel;
- restartamo IrmFixServer.
Page url: http://service.irm.si/navodila/Z-NAVODILA/4.0/index.html?postopki.htm